Halloween och städning å skit! =)

Alltså är jag störd eller känns det inte lite skönt att städa undan en massa skit och dumpa arslet i soffan och slå på tvn? Det var i princip vad jag hade tänkt göra idag men det gick åt helvette. Visst, jag fick städa bort en massa skit, men sen blåste fanfarerna för Ölf var på ingång.

Man fick väl lov att plugga ett tag, tills Ölf fick lov att galoppera med långa lansar iväg till sin tvätt och välsigna den en aning, för att sedan dansa bland schackpjäser och dricka glögg. Nej, vet faktiskt inte vad han gjorde efter han välsignat tvätten, men något gjorde han allt. Han är ju ändå Ölf!


Senare, när mitt arsle var bara några sekunder från soffdynan, slogs jag av en gammal kaninlort i ansiktet. Det är ju för fan i morgon vi ska ha läst alla noveller och kommenterat en av dem till kreativt skrivande -kursen. Till min stora fasa var en av novellerna 19 jävla sidor lång. Hur i helvete lyckas man skita ur sig 19 sidor text när minimum bara låg på 5 sidor. Visst, alltså jag brukar överdriva och punga ut det dubbla - Men vad fan, det fyrdubbla?


Hur som helst, nu har jag gnagt mig igenom samtliga sidor av samtliga noveller och även gestikulerat ner en massa kritik på en av dem. Skönt, nu kan jag sätta mig vid datorn och dominera min blogg en stund.


Just ja, det här blogginlägget skulle handla om halloweenfesten hade jag ju bestämt. Aja, bättre sent än aldrig...


HALLOWEENFESTEN!


Ja, som många av er visste så hade jag hade jag Halloweenfest igår. En riktigt HIT måste jag säga. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Haha!

Vi börjar med Robert, kvällens förste ankomst och kvällens sista fyllo!

Vad kan man säga, han är ju Robert =). Robban trillade in sådär några timmar innan festens start och hjälpte mig och annika att göra i ordning lite. Han var så snäll att han till och med ruskade filtarna, hoppas att det var en spännande upplevelse för Robert. Senare när Robban var färdigsminkad kan man inte tycka annat att han är stilig och gillar hjärnor. Ni som var där förstår nog vad jag menar. Om det fanns NÅGON hjärna Robban inte försökte sig på att mumsa i sig, så står jag här förbluffad med en gås i munnen. Robban var helskön hela kvällen. Det är faktiskt få personer som faktiskt kan vara sköna och fulla samtidigt, men Robban han kan han. Till och med tjatet om vad det var för jävla slips han hade på sig var skönt. Hmm det där lät inte riktigt rätt.



Ölf var en annan utmärkande karaktär ifrån gårdangens rabalder.
Ja, vad kan man säga om Ölfs sminkning... jaao han har ju fixat det själv i alla fall. En bild säger mer än tusen ord:



Synd bara att man inte fick med en bild på när jag försökte klämma ner honom i en väldigt liten kartong. Det såg... nej det finns inga ord som kan beskriva det, men vackert var det!

Karin, kvinnan som gillar hakor och flodhästgap.

Jag måste säga att Karin är fan grym på att rita serier. Hon hade ritat en liten miniserie om mig, Robban och Sara i födelsedagspresent, pluss gett oss några andra grejer. Tack så sjukt mycket Karin. Jag kommer att hålla den lilla boken nära mitt hjärta (nej inte innanför kallsongerna... eller... kanske!).

Förresten tack alla andra för presenterna också! Jag lovar att jag ska... eller nej det gör jag inte men jag kan titta på omslaget på de fyra biblarna jag fick. Men den där knullboken jag fick kommer ligga bredvid sängen ett bra tag framöver kan jag lova ;) HOHOHO!

Annika... oj oj oj, hetare kvinna får man leta efter!
Kan ju inte säga att Annika inte var GRYMT het igår. Hmm, kanske ska be henne ha på sig den utstyrseln lite oftare ;) hihi. Nä, men riktigt läcker var hon, min lilla prinsessa. Hmm... prinsessa? Betyder det att jag är Mario då? Han är ju... tjock!

Sist men inte minst, vill jag nämna... TOBBE!
Som fjädern i hatten på festen kom Tobbe/Lorenzo och gjorde en minst sagt... blodig entré. Vilken emogud! Haha så oftantligt snygg med allt detta blod. Titta själva, era as:




Nu vill Annika att jag ska äta med henne och se en film eller något, så nu hinner jag inte nämna fler folk, men kika gärna på bilderna jag slängt in här nedan:


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul inlägg, Jocke! Måste erkänna att jag kände ungefär likadant inför novellresponsen idag. Fast till skillnad från dig hade jag inte en massa att städa undan. :P

Robert lät minsann min hjärna vara. Kan det bero på att den är full med skit kanske?

Roligt att du gillade födelsedagskorten! :) Festen var verkligen lyckad.

2007-10-28 @ 23:19:39
URL: http://blog.karrey.com
Postat av: SolSara

Härlig fest! Hoppas det blir fler(vem fyller år härnäst?)

2007-10-28 @ 23:53:42
URL: http://solsara.bloggtopp.com/
Postat av: Malin

Du din gamle indian. Ja du och dina uttryck. Diggar dig som allan för det. Saknar dig och Ankan. Fast dig pratar jag ju med ibland din toker. Var rädd om dig, och dröm bara fina drömmar. KRAM

2007-11-08 @ 01:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0