Four - Battle at Wind Peak

Så heter vårt spel i kursen Spelprojekt 2. Det är ett kooperativt actionspel sett i 2d-perspektiv, även kallad sidskrollande perspektiv. Vi har en hemsida (som jag själv designat till större delen).

Båda adresserna leder till samma sida, pga. att jag inte orkat göra sida till teamet ännu.


Vi har blivit intervjuade! Metro-teknik har intervjuat mig om vårt spel och en fotograf har även tittat förbi och tagit kort på teamet. Det var jätteskoj och det ska bli kul att få lite publicitet. Dock är det lite tråkigt att vi haft så pass lite tid till Swedish Game Awards (som Metro-teknik huvudsakligen skriver om i artikeln) att vi inte kommer att kunna visa upp ett spel alls i samma klass som många andra, som haft över ett år mer än oss på sig i sina spel. Jag tror inte att vi vinner pris för bästa spel, men jag tror att vi har en bra chans på vinna något på vårt koncept. Målet är ju att Microsoft ska fatta tycke om konceptet och ge oss green light. Får dock se hur det blir ;) Ett tag kvar dit!


Logotypen klar? Nu är ett förslag till logotyp klart i alla fall. Enda som återstår är att Art Director ska godkänna den. Den är jättesnygg och stilren. Ska bli kul att äntligen kunna trycka upp tröjor till gänget. Iofs. behövs en logga för själva teamet också, men den var nästan klar den också. Ska se om den blir klar och godkänd sen  =)


4 dagar kvar till deadline SGA!
Wish us good luck!



( BTW, har skrivit ett annat blogginlägg på gängets bloggsite: TJAMORSK.BLOGSPOT.COM )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0